قوانین و مقررات

قوانين و مقررات 

قوانین اختصاصی:

1.چنانچه تور به حد نصاب مورد نظر (حداقل ۱۵ نفر) نرسد، کارگزار مجاز به ابطال آن و استرداد وجوه دریافتی از مسافر می‌باشد.

2.در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن مدت زمان پیمایش مسیرها (با وسیله نقلیه و یا در راه‌پیمایی‌ها) با توجه به شرایط آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیرمترقبه وجود دارد.

3.در صورتی‌که مقامات انتظامی یا مسئولین محلی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.

4.اختصاص اتاق یک، دو و… نفره به افراد در هتل و نیز نحوه استقرار افراد در اقامتگاه‌های بومی یا محیط‌های طبیعی غیر از هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی)، بستگی به ترکیب نفرات تور و ظرفیت هتل یا خانه محلی دارد. امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد.

5.همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی در تمامی سفرهای داخلی الزامی است.

6.مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت‌نام، مشخصات فردی خود و همراهان را به‌طور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است عواقب بروز هرگونه مشکلی که به‌علت مغایرت در ثبت مشخصات مسافر ایجاد شود، متوجه مسافر و یا نماینده وی بوده و کارگزار در این رابطه هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

7.مسئولیت مراقبت از فرزندان، اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ نوع مسئولیتی متوجه کارگزار و راهنما نخواهد بود.

8.مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه‌های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به‌موقع به هنگام حرکت تور، شخصا متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه برای پیوستن به گروه و ادامه برنامه تور خواهد بود و کارگزار مربوطه هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

9.هزینه‌های اضافی و خارج از برنامه گشت به عهده مسافرین می‌باشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

10.در صورت وارد نمودن خسارت به هتل‌ها، رستوران‌ها، اماکن و وسایل نقلیه توسط مسافر، وی شخصا مسئول پرداخت خسارت می‌باشد.

11.مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر، ثبت‌نام نماید. همچنین در صورت داشتن بیماری خاص، نیاز به مصرف داروی تجویزشده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، علاوه بر اطلاع‌رسانی به مسوول فروش پیش از ثبت‌نام، موضوع را کتبا نیز به شرکت اعلام نماید. در صورت موافقت شرکت با حضور ایشان در تور، مسافر موظف است داروها و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشد.

12.در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیرمنتظره از قبیل شرایط فوق‌العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت و یا مسافر شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

13.امضای قرارداد یا خرید تور  از طرف مسافر یا نماینده وی، به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت‌های ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.

قوانین و شرایط ابطال گشت‌ها توسط مسافر:‌‌

در ثبت‌نام‌های گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبت‌نام و خرید نموده است مجاز به مراجعه به کارگزار برای پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می‌باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی‌باشند.
جریمه کنسل نمودن تور طبق ساختار ذیل از قیمت نهایی تور -پیش از اعمال تخفیف- محاسبه می‌شود. این جریمه، از مبلغ پرداختی توسط مسافر کسر و مابقی وجوه به مسافر عودت خواهد شد.

از زمان ثبت‌نام تا 30 روز قبل از سفر   5 %

از 29 تا 15 روز قبل از سفر    10 %

از 14 تا 7 روز قبل از سفر    20 %

از 6 تا 3 روز قبل از سفر   25 %

از 2 تا 1 روز قبل از سفر   50 %

از 24 تا 12 ساعت قبل از سفر  70%

از 12 ساعت قبل و یا عدم حضور در سفر90 %

 

توافقات عمومی

در صورتی که شما به نمایندگی از یک گروه اقدام به ثبت‌نام در سفر کرده‌اید، همسفران خود را از شرایط سفر، قرارداد و وسایل ضروری و پیشنهادی سفر مطلع کنید. در صورت عدم اطلاع‌رسانی صحیح و بروز هرگونه مشکل، مسئولیت آن به‌ عهده ثبت‌نام‌کننده است.
در سفرهای داخلی، امکان حضور اتباع غیرایران وجود ندارد.
حمل و استفاده از مواد و تجهیزات ممنوعه، که در قانون جرم شمرده می‌شود، در سفرهای گروه آرتا اکیدا ممنوع است.
همراه داشتن وسایل خطرناک برای سلامتی خود و دیگران در طول سفر اکیدا ممنوع است.
رعایت پوشش طبق عرف و قوانین جامعه میزبان الزامی است.
مسافرین محترم متعهد و ملزم هستند که در تمامی مدت اجرای برنامه شئونات مذهبی، قانونی و اخلاقی را رعایت و از برنامه‌های گروهی تبعیت کنند. در غیر این ‌صورت، مسئولیت اعمال فردی آنان بر عهده خود آنان است.
در طول سفر تبلیغ و معرفی شرکت‌های هرمی و هرگونه فعالیت سیاسی، اقتصادی، مذهبی و… ممنوع است.

توافقات اخلاقی

برای جلوگیری از آسیب به طبیعت، از ظروف یک‌بار مصرف استفاده نکنیم و ظروف شخصی به ‌همراه داشته باشیم.
تلاش کنیم تا هیچ اثری به غیر از جای پا در منطقه باقی نگذاریم. زباله‌های ریز و درشت (مانند ته‌سیگار، لفاف مواد خوراکی، دستمال و…) را در طبیعت رها نکرده و از هر اقدامی که منجر به آسیب و آزار به هر جانداری، اعم از گیاه و یا حیوان شود خودداری ‌کنیم.
محیط طبیعی مورد بازدید خود را تمیزتر از زمان آغاز ترک کرده و برای حفظ و ارتقای یکپارچگی طبیعی مکان‌های مورد بازدید تلاش ‌کنیم.
آرامش حیات وحش را به هم نزده و از چیدن گیاهان در طبیعت خودداری کنیم.
برای احترام به فرهنگ بومی، هنجارهای جامعه میزبان را رعایت کنیم؛ هنجارهایی اعم از پوشش، فرهنگ، سنن، زبان، گویش،عقاید و غیره.
از مکان‌های خصوصی و مردمان محلی و عشایر (به‌ خصوص زنان و کودکان) بدون اجازه عکاسی نکرده و به حساسیت‌های فرهنگی احترام بگذاریم.
به اماکن مقدس احترام بگذاریم؛ همچنین باورها و اعتقادات سنتی و مردمی منطقه را بشناسیم و به آنها بی‌احترامی نکنیم.
محصولاتی را که از حیوانات و گیاهان کمیاب یا در خطر انقراض تهیه می‌شوند نخریم اما با خرید محصولات بومی به شکوفایی اقتصاد بومی و حفظ فرهنگ منطقه کمک کنیم.
از دادن انعام و پول به جامعه محلی، بدون هماهنگی با راهنمای سفر خودداری کنیم.
هرگز قولی را به عشایر و مردمان روستایی ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

به منظور احترام به حقوق همسفران، کشیدن سیگار‌،‌ پیپ، قلیان و…‌ در اماکن عمومی و همچنین همراه داشتن حیوانات خانگی در سفر مجاز نیست.
از شوخی‌های بی‌مورد و خطرناک جداً پرهیز کنیم. در صورت بروز هر حادثه‌ای در این ارتباط تمام مسئولیت بر عهده شخص‌ خاطی‌ است.
حق انتشار تصاویر و فیلم‌های سفر با سرپرست بوده و انتشار آنها با مجوز شرکت و موافقت اشخاص حاضر در تصویر ممکن است. بنابراین، از انتشار بی‌اجازه‌ تصاویر دیگران خودداری کنیم.
سفر گروهی فرصتی برای تمرین کار گروهی‌ است، پس به سلا‌یق و خواسته‌های یکدیگر و همچنین کادر اجرایی احترام ‌گذاشته‌ و از تک‌روی، ایجاد مزاحمت برای همسفران و… خودداری کنیم.
با توجه به اینکه سفرها عموما با پیاده‌روی و گاهی کوه‌پیمایی (سبک تا سنگین) همراه است، در مورد تطابق قوای جسمانی خود و همسفران‌تان با سطح سختی برنامه خوب بیندیشید و صرفا جاذبه‌های سفر را ملاک انتخاب سفر قرار ندهید. ‌البته ‌معیار ‌«‌میزان سختی‌»‌ ‌اعلام شده توسط این شرکت بر اساس تجربه و با احتساب میانگین توانایی افراد محاسبه شده و ‌یک ‌معیار‌ کاملا نسبی است‌؛‌ یک سفر برای افراد مختلف با سطح توانایی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد‌.‌
شرکت تمامی افراد در برنامه‌های سفر منوط به اطلاع خانواده هر فرد است و تمام ‌همسفران‌ با‌ ثبت‌نام در سفر این ‌اطلاع را تایید می‌کنند. شرکت افراد زیر ۱۸ سال در تمامی برنامه‌های سفر منوط به همراهی و یا اجازه کتبی سرپرست فرد است.
تیم ما توجه و دقت لازم را در مورد ایمنی و سلامتی همراهان گروه مبذول می‌دارد، اما مسئولیتی در قبال حوادث و اتفاقات ناشی از سهل‌انگاری ‌همسفران‌، بی‌توجهی آنها به توصیه‌های سرپرست تور‌، تک روی و کلا هر اقدامی از سوی آنان را که با همراهی گروه نبوده و یا ناشی از اقدامات فردی یا مغایر با برنامه‌های گروهی باشد‌ نمی‌پذیرد.